Keith Dannemiller: Utcagráfia / Callegrafía fotókiállítása
Képzőművészet - Workshop

2018. 09. 03-16.

Keith Dannemiller: Utcagráfia / Callegrafía fotókiállítása


Helyszín: Három Hét Galéria a Bartók Boulevard-on
Megnyitó: 09.03. 19.00
Megtekinthető: 09.03-09.16. kedd-péntek 11.00-15.00, szombat 12.00-18.00, 09.16. vasárnap 12.00-15.00 (díjtalan)
 
Kiállítás: "Utcagráfia"
 
Amikor gyerek voltam, az USA-ban nőttem fel egy rózsaszín házban, egy erdő mellett. "El Bosque", ahogy én és barátaim is nevezték, hatalmas és titokzatos volt. A hatalmas fák, a nyílt rét és a sáros tavak várták, hogy felfedezzük őket. Évekig biztonságosan és félelem nélkül játszottunk,  úgy éreztük, hogy a természetnek nincsenek határai. Ezeken az ártatlan napokon, már az is játéknak számitott, hogy kideritsük ki vagy mi van a fa mögött. De ma, amikor visszanézek, rájövök, hogy tanulságos és, ami még fontosabb, formatív volt. Ez a tapasztalat alakitotta a fotós kutatásaim paradigmáját, amikor már fiatal felnőtt voltam és San Franciscóban éltem. Ott nem azt néztem - szó szerint és képletesen - hogy mi van a fa mögött, hanem hogy ki áll az utcasarkon. A zsúfolt utcák helyettesítették az erdei ösvényeket, bár a végső következtetés ugyanaz volt: az utcákon, mint az erdőben sétálva,sok felfedezésre váró lehetőség akadt. A fényképezőgép időről időre más világokba is belépő lehet, és mindig emlékeztet arra, hogy honnan jövök és hová tartok.
És ma, harminc éve Mexikóvárosban, felfedezéseim a Történelmi Központban folytatódnak, amelyet egy befejezetlen kíváncsiság és egy vak bizalom motivál. Bízom abban, hogy a város elmondja nekem a történetét. Csak nyitottnak kell lenni a fényekre, a szagokra, a hangokra és a mozgásokra.Nincs előre megtervezve, hagyom, hogy az utcák megmutassák magukat. A különbség abban rejlik, hogy a városi környezetet nem valami statikusnak, beállitottnak látjuk, hanem mint valami folyamatot, amely minden nap elkezdődik és be is fejeződik; szemtanúi vagyunk, annak hogy hogyan viszonyulnak egymáshoz az emberek, és ami még fontosabb, hogyan illeszkednek a környezetükbe: az utcák, az épületek, és a nyilvános terek.
Bár "történelmi", a Központ, ugyanakkor modern és dinamikus hely. Az egyedülálló tulajdonságokkal rendelkező ökoszisztéma fotósaként ezek a városi folyamatok motiválják a kutatásaimat. A képek megörökitése több narratív lehetőséget kínál, mint egy beállitott helyzet, mert a múltat, a jelent és a jövőt egyaránt magában foglalja. És egyetlen válasz vagy igazság helyett - mintha matematikai egyenlet lenne - több ezer jelentése lehet.
A sok évvel ezelőtti kalandok, amikor úgy gondoltam, hogy csak játszottam, még mindig a folyamat része: egy személyes és társadalmi feljegyzés, hogy megismerjük és megértsük a város sokszínűségét.

Keith Dannemiller
1949. május 27-én született Akronban, Ohio, USA-ban, ahol katolikus iskolákban tanult. 1971-ben szerzett diplomát szerves kémia és matematika szakon. Miközben biokémiai kutatói asszisztensként dolgozott, 1973-tól 1975-ig fotózást tanult a San Francisco-i Állami Egyetemen, Kaliforniában. Első fotói a San Francisco Chronicle újságban jelentek meg1975-ben. Bár jelenleg független fotósként dolgozik, Mexikóban való tartózkodása alatt két New York-i székhelyű ügynökség partnere volt: a Black Star és a Saba Press Photos. Latin-amerikai fotográfusként számos fontos kérdést kellett lefednie, mint például: Nicaragua Contras és Recontras, Mexikóváros utcagyerekei és az amerikai-mexikói határ mindennapja. Az Egyesült Államokban és Európában a legnagyobb magazinokban és portálokon is publikált: Time, a National Geographic, a New York Times, a Forbes, az Al Jazeera America, a Fusion, a The Intercept, a Guardian, a Macleans, a Politiken és a Le Monde. Voltak olyan vizuális projektek, amelyek megragaták a figyelmét, mint például egy fundamentalista szekta, amely pszichiátriai és társadalmi problémák kezelésére használ fel ördögűzést, portrék a mexikói Történelmi Központ utcáin; táncok az ország parkjaiban és terein; a Szent Jude Thaddeus növekvő kultúrájával összefüggő modern rituálék; és a mexikói közép-amerikai bevándorlók. Legutóbbi könyve, Utcagráfia, idegeneket ábrázol, akik minden nap a Mexikói Történelmi Központ utcáit járják. Munkáját a Texas State University Southwestern & Mexican Photography Wittliff gyűjteménye tartalmazza.
Fotókiállítások:
• "Utunk". Fotográfiai felvétel: Mexikóváros, Pachuca, Mexikó; Caracas, Venezuela; Guayaquil, Quito, Ecuador; Sao Paulo, Recife Brazília; Buenos Aires, Argentína. 2015. október.
• "Tcagráfia", második emeleti galéria, León, Guanajuato. Mexikó. 2016. szeptember / októberében. A León 2016-os Nemzetközi Fotográfiai Fesztivál részeként.
• "Luz Translation", Fő Galéria, NIgromante Bellas Artes Kulturális Központ, San Miguel de Allende. 2017. február 2-án, 2017. április 23-ig megnyílik.
• "Utcagráfia", Guillermo Kahlo Fotóművészeti Múzeum. Mexikóváros, Mexikó március 16-június 12, 2017.
• "A Stones Intifada", Yasser Arafat Múzeum. Ramallah, palesztin megszállt területek. Július 6-tól december 15-ig.
• Transeúnte Witness, Nacho López Hall, Nemzeti Fotótár, Pachuca, Hidalgo, Mexikó. 2017. november 16 - 2018. január 21.
• Artist-in-Residence. Eyes on Main Street Photography Festival. Wilson, Észak-Karolina, USA. 2017. december hónapja. A művet a fesztiválon 2018 áprilisa és júliusa között mutatják be.
• Megosztott kiállítás Antonio Tovar mexikói fényképésszel: "Két tekintet egy pillanat alatt", Rubio Galéria. Mazatlan, Sinaloa, Mexikó. Február 22-április 7 2018. Képek, amelyek két nézőpontot mutatnak be Mexikóváros történelmi központjában.
https://www.keithdannemiller.com/

Facebook esemény
#HáromHétGaléria #BBB #BartókBoulevard #Mexikó #ELEVEN #elevenoszmexiko #MexicoinHungary

Térkép